ТОП-5 помилок продавців нерухомості


Сьогодні правила на ринку нерухомості диктують покупці. За статистикою, на одного потенційного покупця житла припадає понад чотири десятки продавців.

 

Квартири реалізуються із середнім дисконтом у 8–12% за 15–30 тижнів. При цьому об'єкти нерухомості можна і потрібно реалізовувати за справедливою ціною за 5–8 тижнів.

 

Яких помилок припускаються власники об'єктів нерухомості під час продажу, розповів експерт.

 

ТОП-5 помилок продавців 

 

Відсутність професійної оцінки до старту продажів відкриває двері до позиційного торгу. Попит низький, пропозиція висока, тому результат таких торгів сумний. Помічали оголошення з текстом «торг доречний»? Це власники нерухомості говорять: «Ми не знаємо, скільки коштує наша квартира. Будь ласка, оцініть її».

 

Відсутність ексклюзивного агента з продажу, який володіє майстерністю управління попитом. Іншими словами, лише правильна стартова ціна і грамотна реклама забезпечать потік покупців, серед яких буде знайдено найбільш мотивованого до угоди. Співпраця з іншими ріелторами обов'язково підвищить попит, і, як наслідок – ціну. Це економіка: «Попит перевищує пропозицію – ціна зростає».

 

Самостійний продаж власником виключає можливість зростання ціни. Покупець бачить власника і хоче торгуватися тут і зараз. Відмова від торгів – вихід з переговорів і втрата довіри учасників угоди. Це як тріщини в склянці, яка потім сама розвалюється в руках. Кожен покупець травмує власника своїми коментарями про недоліки, тому що власник зазвичай любить свою квартиру або будинок.

 

Самостійна реклама нерухомості – зараз ціла індустрія. Готових витратити на неї гроші дуже багато. Якщо вам нічого не говорять абревіатури SMM, SEO, PPC, TXT, SERM, DEV, то вас чекає доля покупця, який вперше потрапив на одеський «Привоз» – купуєте все, що можна, але не завжди воно буде для вас корисно.

 

Відмова від хоум-стейджинга (підготовки житла до продажу або оренди). Однією з важливих складових маркетингу нерухомості є його підготовка до візиту потенційного покупця або орендаря. Важливо включити всі канали сприйняття у «клієнта»: освітлення, запах, візуальна привабливість, правильний огляд або шлях огляду території. Причин роздратування може бути багато, важливо їх мінімізувати і створити комфортну атмосферу, де продавець відповість на всі питання покупця і останній захоче залишитися в цьому місці.

 

Ну і наостанок варто нагадати, що якщо ви довірили продаж свого житла професіоналу, то ця довіра має бути повною. Присутність власника на перегляді ускладнює роботу продавця з тих самих причин, що і при самостійному продажі. Найчастіше це призводить до цінового просідання. Це все одно що стояти за спиною у хірурга, який робить операцію близькій вам людині: напруга емоцій наростає, а продуктивність роботи різко падає.

 

Автор: Михайло Артюхов, керуючий партнер ARTA Property Management | mind