Реформа ДАБІ: що пропонує змінити Офіс простих рішень і результатів


Головною відмінністю між концепцією реформи ДАБІ від Офісу простих рішень і результатів та концепціями інших груп є система контролю.

 

Про це розповів експерт Офісу простих рішень та результатів Георгій Цхакая під час online круглого столу «Реформування #ДАБІ. Пропозиції влади та Офісу простих рішень і результатів», пише finance.ua.

 

“Зараз контроль відбувається через перевірки — планові та непланові. Ми пропонуємо назначити уповноважених осіб — акредитованих та авторизованих юридичних осіб, які будуть контролювати СС2 та СС3. Контроль за СС3 – об’єктами підвищеної небезпеки — ми пропонуємо взяти центральному органу виконавчої влади, який реалізує держполітику у сфері містобудування”, – розповів він.

 

Самочинне будівництво, за словами Цхакая, зможуть контролювати виконавчі органи сільських, міських рад.

 

 

“Ми також пропонуємо внести зміни до законодавства, аби громадяни й самі могли контролювати незаконних забудовників. Такий підхід можна буде застосовувати у двох випадках: при виявленні самочинного будівництва або порушенні гранично допустимої висотності забудови”, – резюмував чиновник.

 

Якщо таке порушення буде доведене під час перевірки, фізособа, яка виявила і повідомила про порушника, отримає 20% від сплаченого забудовником штрафу.

 

Що ще пропонують змінити:

 

  • отримання всіх технічних умов (крім газопостачання) здійснювати до прийняття в експлуатацію закінченого об’єкта будівництва. Зараз проєктування об’єкта будівництва здійснюється після отримання технічних умов на газо- водо- тепло-, електропостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації. Строк отримання ТУ від 3 до 6 місяців (затримує процес будівництва);
  • для захисту прав власників, крім права власності на об’єкт будівництва окремо реєструвати, зокрема, кожен об’єкт всередині будівництва — квартири, офіси тощо.
  • у нотаріальній формі реєструвати попередній договір купівлі-продажу: при 100%-й купівлі реєструвати право власності на частину об’єкта будівництва з відсотковим коефіцієнтом, при купівлі на виплат — обтяження на частину об’єкта будівництва з відсотковим коефіцієнтом;
  • встановити обов’язкову сплату судового збору для всіх учасників процесу;
  • оскаржувати дії або бездіяльність суб’єктів містобудівного контролю та нагляду у суді пропонують у порядку спрощеного позовного провадження.