Крім пишного колійового палацу, тут містились великі паровозоремонтні майстерні, а з кінця ХІХ століття додалась ще й дирекція залізниць, пише Побудовано з посиланням на Репортер.
Майже 20 років вона не мала власного приміщення та орендувала у міста помпезну кам’яницю на Карпінського (Галицька, 2, медуніверситет).
Восени 1911-го у пресі з’явилися повідомлення, що наступного року дирекція залізниць починає будівництво «офісу» на Грюнвальдській, а також великого житлового будинку поруч.
Для цього у ченців-єзуїтів та міщанки Ляхавець придбали землю – за 150 000 корон. Кошторис нової дирекції становив 1,5 млн. Як бачимо, залізничники коштів не шкодували.
Проект розробив інженер Ріхард Трост із архітектурної служби міністерства залізниць Австро-Угорщини. Будівельним підрядником стала львівська фірма Юлія Райнігера.
Будову почали в 1912 році. Будували швидко. 1 травня 1914-го дирекція переїхала у нове приміщення. Це монументальний чотириповерховий будинок палацового типу, зведений у стилі неокласицизму.
У плані він мав вигляд чотирикутника (56,3 м по фасаду та 62,6 м углиб), з напівпідвалом і просторим внутрішнім подвір’ям. Подібні будинки в архітектурі ще називають каре.
0 Коментарів - Написати коментар