Усі українці вже знають, як важливо при обстрілі чи повітряній тривозі бути в укритті. У випадку, якщо раптом хтось не встиг до укриття, необхідно знайти найбезпечніше місце у квартирі.
Як зазначив у коментарі The Page архітектор Олег Гречух, найважливіше у такі моменти зберегти стан емоційної рівноваги для того, хто залишився у квартирі під час обстрілу. Приготуватись до сховку слід як до укриття: запастися питною водою та їжею, перекрити газ та воду.
«У жодному разі не можна залишатися біля вікон. Більшість склопакетів справді негартовані і розлітаються гострими важкими уламками всередину помешкання. У нинішній час не рекомендується ні в якому разі спати в зоні біля вікон», — зазначив архітектор.
У випадку обстрілу, за його словами, працює найважливіше правило «двох стін». Місце, розташоване за другою від фасаду несучою стіною, в будинку вважається найбезпечнішим. Як правило — це тамбур, коридор чи передпокій.
«Якщо обстріл застав зненацька, стати у внутрішній частині квартири, якнайдалі від вікон, дверей зі склом, за перегородкою, у санвузлі або коридорі, у закутку, ближче до виходу. Варіант сховатись на сходовому марші, а тим більше у ліфті — дуже небезпечний», — зауважив Олег Гречух.
За даними архітектурного бюро Replus bureau, найбільш вразливими є зовнішні приміщення, які знаходяться по кутах споруд.
Побутує думка, що відносно безпечне місце — на сходових клітинах середніх поверхів. Частина правди в цьому є, але є різниця в тому, який це будинок, пояснили в бюро.
«Наприклад, будинок на Лобановського у Києві, що постраждав від обстрілу, — це відносно сучасний монолітно-каркасний, в ньому багато арматури, яка все зв`язує. Також йому не потрібні зовнішні стіни, для того, щоб вистояти», — пояснили архітектори на своїй сторінці у Facebook.
Але якщо на його місці буде панельний (збірний) — картина наслідків могла бути значно гіршою. У бюро також застерегли від перебування поблизу скляних фасадів високих споруд. Особливо з великої висоти — це смертельна зброя.
«Більшість українських дешевих вікон та склопакетів в них — не гартовані. Вони не розлітаються на дрібні частинки (як автомобільні), а летять великими гострими небезпечними фрагментами», — пояснили експерти.
0 Коментарів - Написати коментар