Пропоную почати розмову з проекту нового генеральний плану міста Івано-Франківська.
- На жаль, в нашому місті чинний генеральний план часто недотримувався. В переважній більшості, будівництва порушують ті принципові бачення та базові речі, які містяться в генеральному плані. Сьогодні є багато можливостей, законних і підзаконних актів, які дозволяють збудувати більше поверхів, ніж передбачено генпланом. Тому новий генплан має стати Конституцією і Біблією для будь-якого будівництва. А департамент архітектури не повинен видавати дозволи, містобудівні умови і обмеження, якщо це суперечитиме генплану. Все має бути згідно з генпланом. Але він визначає тільки загальне зонування, тому теж треба розробляти і приймати проекти детального планування територій, які передбачають, що на цій зоні буде конкретно.
Так, але місто розробляє плани детального планування територій на основі генплану 2001 року, який морально застарів.
- Ми його обов’язково відкоригуємо. Мені цікаво зараз зберегти в першу чергу історичну частину міста і внести в проект генерального плану нові інфраструктурні об’єкти, які раніше не були передбачені. От, наприклад, будівництво нового моста на Пасічній. Він не передбачений в проекті генплану, а ми його плануємо будувати. І логіка підказує, що найреальніше збудувати його як продовження вулиці Хіміків. А це треба передбачити в новому генплані, бо такі інфраструктурні об’єкти безпосередньо впливають і на потенційний розвиток території довкола.
Тобто цього року буде затверджений новий генплан?
- Я планую, але ще не можу точно сказати коли.
- Чому міська рада разом з міськвиконкомом не могли з першого разу розробити такий генплан, щоб потім не треба було доробляти і переробляти?
- Тому що був виконавчий комітет і міський голова, а міська рада була окремо. Міським головою був Анушкевичус, тоді це була одна вертикаль влади, міська рада – інша. Зараз ми плануємо налагодити ефективну роботу, щоб усі рішення були узгоджені, консолідовані та зрозумілі. Ясна річ, не обійдеться без нюансів, бо в минулій каденції в будівельній комісії більшість мала «Свобода», а міський голова був не свободівець. А зараз свободівець міський голова, але «Свобода» не має більшості в міській раді. Ми теж будемо враховувати всі ці позиції, щоб прийняті рішення були збалансовані і колективні.
Ви сказали, що Вас, в першу чергу, цікавить центральна частина міста. Тобто плануєте реконструкції чи ремонтні роботи?
- Цього року ми виділили на це півмільйона гривень. Плануємо відновити фортечний провулок біля «Бастіону», відремонтувати три будівлі. Також окремо передбачили кошти для оглядового майданчика на міській ратуші. Почнемо з малого. Якщо минулі роки на це взагалі не виділялися гроші, то ми заклали хоча б якісь кошти. Я розумію, що передбачено не таке велике фінансування, але, думаю, що інвестори також будуть зацікавлені і долучаться до робіт. Треба терміново щось робити із будинком на Площі Ринок, 5. Готель «Дністер» теж заслуговує отримати гарний вигляд.
Кільки тижнів тому Ви заявили про те, що будете скасовувати величезну кількість містобудівних умов і обмежень, які видані за попередньої каденції міської влади. Поясніть…
- За період минулої каденції міськвиконком видав 300 містобудівних умов і обмежень на будівництво в Івано-Франківську. І ми зараз переглядаємо ці дозвільні документи і, в разі необхідності, скасовуємо. Якщо умови відповідають генплану, то, зрозуміло, що проблем немає. А якщо будівництво прямо суперечить генплану, то будемо скасовувати. Одним з перших скасованим був документ, виданий на забудову мікрорайону «Рінь». Потім скасували містобудівні забудови в парку Військових Ветеранів, нещодавно скасовано містобудівні умови будівництва по вул. Мазепи, навпроти «Сільпо». Тому зараз йде перегляд відповідності виданих дозволів до генплану. Ми розуміємо, що це не завжди вихід із ситуації, бо забудовники підуть в суд і будуть оскаржувати наше рішення. Але іншого шляху немає.
Міська рада створила управління держархбудінспекції при міськвиконкомі. Призначення його начальника відбулося з конфліктами і різними звинуваченнями. Чому Ви зупинились саме на цій кандидатурі?
- Нам потрібна була людина, яка має досвід роботи у цій системі і може перебрати ці повноваження й функції на плечі новоствореного управління. Коли я приймав рішення, то хотів, щоб цей фахівець у перехідний період, коли передаються функції, могла виконати поставлені завдання. Людина без відповідного досвіду з цим би не справилась. Тому завдання теперішнього керівника управління – перебрати повноваження і налагодити роботу. Це достатньо довготривалий і важкий процес, бо мають привести у відповідність закони, організувати навчання і так далі. Здається, що держава сама створює такі моменти, щоб уповільнити цей процес. Але коли ми отримаємо ті функції, які передбачено, це буде великим успіхом для Івано-Франківська. Тому хотілось мати того керівника, який міг би їхати в Київ чи підказати мені, куди і в які кабінети заходити, щоб ті повноваження перебрати.
Ваш заступник Олексій Кайда обіцяв працювати із забудовниками, які не платять внески у фонд пайової участі. Які методи переконування використовуєте і чи є результати?
- В цьому напрямі йде робота. Уже кілька забудовників таки уклали угоду з містом про пайову участь. Зараз є позитив і в тому, що відбулися зміни в законодавстві. Тому для отримання декларації про введення в експлуатацію тепер потрібно мати підписану угоду про пайову участь. Загалом, намагаємось доходити консенсусу.
0 Коментарів - Написати коментар