Минулого року міська влада Франківська домовилася про співпрацю з міжнародним фондом «Seed Forum». Інвестор брався відремонтувати занедбану пам’ятку в центрі міста і відкрити там центр підтримки інновацій та підприємництва iHUB. А місто натомість віддавало два поверхи кам’яниці в безоплатну оренду, пише газета Репортер.
І тут інвестор «влетів», адже до кінця не усвідомлював, в якому стані будівля. А роботи там не бракує — даху не стало, світло, опалення, водопостачання і водовідведення відрізані. Через діряву покрівлю пам’ятці загрожувало руйнування. За мільйон з бюджету міста дах відновили. Та під дахом залишилися аварійні перекриття, грибок і сирість.
Як розповідає координатор проекту в Івано-Франківську Наталя Мухітдінова, норвезький інвестор надав 2 млн грн, щоб відремонтувати приміщення, придбати меблі та запустити проект. Про капремонт аварійної пам’ятки не йшлося.
«Коли Дмитро Подолєв (директор мережі центрів підтримки інновацій та підприємництва iHUB, керівник фонду «Сід Форум Україна», — Авт) брав це приміщення, він не здогадувався про такі моменти, — говорить Наталя Мухітдінова. — Відповідно норвежці дали гроші лише на косметичний ремонт. А там грибок, бо колись школу №8 опалювали пічками. Кошторис ремонту перевищує те, що дали норвежці, — втричі».
Наталя пояснює, що інвестори сподіваються на всебічну допомогу від міста. Каже, міській владі простіше буде вирішити питання зі світлом і каналізацією, бо, виявляється, на такі комунікації потрібні спецдозволи. Світло підведене лише до щитової, але там теж проблема — наявної потужності у 5кВт недостатньо.
Заступник міського голови Богдан Білик каже, що інвесторам будинок показували, і місто одразу було готове співфінансувати ремонт. Однак на такі обсяги теж не розраховували.
«Одразу було зрозуміло, що 2 млн грн на таку махіну не вистачить, — говорить Білик. — Та хто знав, що дах провалиться? Подивилися, а там усе прогнило. Я й сам не знав, що там немає каналізації. А як таке приміщення може бути без каналізації? Але це хороше приміщення, яке ще й має архітектурну цінність, думаю, ми його збережемо».
За попередньою оцінкою, капремонт потягне з бюджету зо п’ять мільйонів. Поки точної суми немає, бо ще не виготовили кошторис. Це пам’ятка архітектури, тому є багато нюансів і тонкощів. Міська архітектура виготовила реставраційне завдання, яке ще потребує погодження. Орієнтовно у березні сподіваються вже мати проектно-кошторисну документацію і готуються розпочинати роботи.
За попередньою домовленістю, інвестори беруться ремонтувати перший-другий поверх, а місто бере на себе перекриття, третій поверх і мережі.
«Третій поверх передадуть виконкому чи комунальному підприємству, облаштуємо ще мансарду, — говорить Білик. — Будинок потрібно повністю реорганізувати. Архітектурна пам’ятка в запущеному стані. Я мав багато об’єктів, але такого, як з реставрацією даху, в мене ще не було — на кожну дрібничку доводилося отримувати погодження. Щоб стару гнилу дахівку поміняти, потрібно було купу документів. Зробили дах, зробимо і ремонт. Вся інфраструктура — за управлінням капбудівництва».
Володимир Ідак, начальник відділу охорони культурної спадщини підтверджує, що міські архітектори вже працюють над об’єктом.
«Сьогодні ми робимо проект із демонтажу і заміни старого перекриття, капітального ремонту будівлі й реставрації фасадів, — каже Ідак. — Ми вже видали замовнику — УКБ — реставраційне завдання, і вони виготовляють проектну документацію».
У розмові з керівником УКБ Богданом Галіпчаком нічого конкретного дізнатися не вдалося. Більше розповів інженер управління Василь Босий, який і займається Гординського, 10. Він підтверджує, що реставраційне завдання вже отримали.
«Завдання потрібно погодити із заввідділом охорони культурної спадщини Давидюком. Думаю за тиждень-два все попідписуємо, — каже Василь Босий. — Паралельно розробляємо і проектно-кошторисну документацію. Над проектом працює «Західсантехбудпроект».
Керівник ПП «Західсантехпроекту» Олександр Корольов визнає, що підприємство вже працює над Гординського, 10.
«Ми починаємо роботи з документацією і досліджуємо об’єкт, — говорить Корольов. — Коли зруйнувався дах, текла вода. Між дахом і третім поверхом зруйнувалося перекриття, але ми це все відновимо, перекриття замінимо. Дерев’яні частини заведемо, металеві залишилися. Там немає особливих для нас робіт — завести світло, опалення, оздоблювальні роботи. Вікна треба міняти і реставрувати, двері, паркет. Це все робиться, немає проблеми. Зовні плитку почистимо і покриємо, щоб не втратило зовнішній вигляд, двері відреставруємо. Це звичайні рутинні роботи».
Корольов додає, що на проектно-кошторисну документацію потрібно зо три тижні. Швидше не буде.
Тож тепер відступити вже важко. З одного боку фонд «Сід Форум Україна» має зобов’язання перед норвежцями і мусить довести питання з iHUB у Франківську до кінця, з іншого — закордонних інвестицій недостатньо. Залишається сподіватися, що місто таки не передумає.
Богдан Білик запевняє, що відступати не будуть.
«Ми розуміємо, що інвестор хоче зробити хорошу справу — бізнес-інкубатор, — каже Білик. — ІТ-технології — стратегія нашого економічного розвитку. І ми зацікавлені, щоб створити інвестиційний клімат для ІТ-технологій. Проектно-кошторисна документація покаже, але, думаю, депутати погодять фінансування. І ми відремонтуємо приміщення так, як це потрібно».
0 Коментарів - Написати коментар