Побудували у 1866 році: яким був колись залізничний вокзал Івано-Франківська. ФОТО


Івано-Франківськ – це важливий залізничний вузол, де сходяться різні напрямки сполучення. Головна залізнична станція міста має багату історію, пов'язану з розвитком регіону та його зв'язками з іншими містами. Її архітектура зазнавала змін, відображаючи різні епохи в історії залізничного будівництва.

 

Залізничний вокзал у Станіславові (стара назва Івано-Франківська) було збудовано у 1866 році. Ця дата висічена на металевих стовпах на пероні. Він з'явився раніше, ніж вокзали у таких великих містах, як Київ і Харків, що підкреслює важливість міста на залізничній карті того часу. Спочатку при будівництві вокзалу були використані елементи мавританського стилю, що вирізняло його з-поміж інших споруд.

 

OBOZ.UA пропонує згадати історію франківського вокзалу та переглянути історичні світлини, що покажуть, як він змінився від часу створення і до сьогодні.

 

Перший поїзд та розширення сполучення

 

Перший потяг прибув на вокзал 1 вересня 1866 року, сполучивши Львів та Чернівці. Зупинка у Станіславові тривала 47 хвилин, даючи пасажирам змогу познайомитися з новою залізничною станцією. Згодом, у 1890-х роках, Станіславів перетворився на важливий залізничний вузол, з якого потяги відправлялися у п'ять напрямків, поєднуючи місто з різними частинами тогочасної Австро-Угорщини.

 

Новий вокзал у стилі неоренесанс

 

Реконструкція вокзалу розпочалася у 1906 році під керівництвом віденського архітектора Ернеста Баудіша. У 1909 році було відкрито нову будівлю, зведену у стилі неоренесанс.

 

Вестибюль вокзалу став значно більшим, а фасад будівлі – довшим. Ця споруда вирізняється великим куполом, який є архітектурною домінантою та видніється з різних точок міста.

 

 

Побудували у 1866 році: яким був колись вокзал Івано-Франківська. Фото

 

Електрифікація та реконструкція

 

Івано-Франківський вокзал став першою будівлею в місті, де було встановлено електричне освітлення. У 1897 році німецька фірма "Сіменс і Гальске" здійснила електрифікацію не лише будівлі вокзалу, але й площі перед ним, перонів та майстерень.

 

На початку XX століття виникла потреба у розширенні вокзалу, оскільки стара будівля вже не могла вмістити зростаючу кількість пасажирів.

 

Побудували у 1866 році: яким був колись вокзал Івано-Франківська. Фото

 

Новий вокзал у стилі неоренесанс

 

Реконструкція вокзалу розпочалася у 1906 році під керівництвом віденського архітектора Ернеста Баудіша. У 1909 році було відкрито нову будівлю, зведену у стилі неоренесанс. Вестибюль вокзалу став значно більшим, а фасад будівлі – довшим. Ця споруда вирізняється великим куполом, який є архітектурною домінантою та видніється з різних точок міста.

 

Спочатку над куполом вокзалу знаходилася скульптура крилатої богині, але вона була втрачена після 1920-х років і не була відновлена. Також зник годинник, який колись прикрашав вхід до центрального залу.

 

Пізніше, у 1999 та 2014 роках, вокзал зазнав подальших реконструкцій та ремонтів, спрямованих на оновлення будівлі та покращення зручностей для пасажирів.

 

Втрачені елементи та подальші зміни

 

Спочатку над куполом вокзалу знаходилася скульптура крилатої богині, але вона була втрачена після 1920-х років і не була відновлена. Також зник годинник, який колись прикрашав вхід до центрального залу.

 

Пізніше, у 1999 та 2014 роках, вокзал зазнав подальших реконструкцій та ремонтів, спрямованих на оновлення будівлі та покращення зручностей для пасажирів.

 

Побудували у 1866 році: яким був колись вокзал Івано-Франківська. Фото

 

Івано-Франківський вокзал відіграє важливу роль у транспортній інфраструктурі регіону. Він є місцем пересадки на міжміські та приміські автобусні маршрути, що сполучають місто з Карпатами та іншими регіонами. Вокзал приймає та відправляє як кінцеві, так і транзитні поїзди.