Придумали те все місцеві гімназисти, аби прогулянки містом стали цікавішими, пише “Репортер”.
Наприкінці вересня цього року благодійна організація «Вчителі за демократію та партнерство» організовувала всеукраїнський форум в рамках проекту «План дій: Через соціальні проекти – до громадянської активності». Мета цього проекту з пишної назвою насправді проста – навчити школярів реалізовувати їхні ідеї у співпраці з владою.
Аби потрапити у список учасників форуму, спершу потрібно було пройти спеціальний відбір. Івано-Франківська гімназія № 2 пройшла і отримала завдання придумати свій соціальний проект та реалізувати його. Нині учні гімназії можуть похвалитися першими здобутками.
«Перший форум проводився у Києві, – розповідає заступниця директора з виховної роботи гімназії № 2 Альміра Дебрівська. – Нас, як новачків, знайомили зі школами, які вже брали участь у проекті. Розповідали, які можливості дає проект та як втілити в життя власні ідеї. Згодом київські тренери приїхали до Івано-Франківська, аби навчити наших гімназистів працювати в команді, комунікувати, співпрацювати з владою».
«Найбільше нам запам’ятався приклад проекту з компостування їжі, який розробили восьмикласники київської школи, – каже дев’ятикласниця Тетяна Буник. – Там усе було продумано до дрібниць. Зі своєю презентацією вони їздили до Америки. Саме цим проектом ми надихнулися найбільше. Загорілися ідеєю, захотіли зробити щось таке ж круте, аби теж поїхати за кордон».
Хоча ідей було чимало, вирішили зупинитися на розробці аудіогідів. Мовляв, не всі туристи мають можливість взяти участь в екскурсіях. З іншого боку, й не всі франківці добре знають історію міста. Тож проект має бути корисний усім.
«Ми розуміємо, що у Франківську зупиняються не лише люди, які їдуть в гори, – каже одинадцятикласник Станіслав Кубай. – Багато туристів приїжджають, аби побачити нашу архітектуру, і це дуже тішить. Аудіогід – це спосіб доступно розказати гостям історію нашого міста. Звісно, спершу були різні варіанти втілення ідеї в життя. Наприклад, ми думали встановити на будівлях QR-коди. Згодом зрозуміли, що є телефони, які не зчитують ці коди, або ж можуть бути проблеми з мережею. Тож ми зупинилася на варіанті з боксами, хоча деталі прораховуємо досі».
Як це виглядатиме? На будівлях, які обрали гімназисти в рамках проекту, буде встановлений невеличкий пристрій, схожий на металеву скриньку. З одного боку там буде ескіз будівлі та п’ять кнопок. За допомогою кнопок можна буде обрати мову історичної довідки: українську, англійську, польську та німецьку – п’ята це меню. З іншого боку розмістять карту інших будівель, де теж є аудіогіди.
Технічною стороною проекту займається команда робототехніків міського центру науково-технічної творчості.
«Карту вирішили встановити в першу чергу для зручності, – розповідає Альміра Дебрівська. – Наприклад, ви зійшли з потяга, підійшли до аудіогіда на вокзалі, аби прослухати інформацію. Далі вам стало цікаво і ви можете глянути на карті, де встановлені аналогічні пристрої. Спочатку ми думали назвати їх Speech Box, але згодом вирішили що аудіогід – це оптимальна назва, позаяк англійською є співзвучність – Audio Guide».
Вже 25 грудня перший пристрій з’явиться на ратуші. Слідкувати за тим, як розвивається проект, нині можна в соцмережі Instagram. Наразі підписників там небагато, але група потроху розвивається.
«Створити сторінку проекту в соцмережі було однією з умов конкурсу, – каже Тетяна Буник. – Ми обрали Instagram, бо саме там наразі реєструється більшість підлітків. Починаючи з форуму в Києві й донині, ми фіксуємо усі ключові етапи реалізації проекту. В основному закидаємо фотографії з описом того, що робимо й навіщо».
«Наприклад, зараз ми займаємося текстом, який буде озвучувати наш аудіогід, – говорить Станіслав Кубай. – Це доволі складний процес, бо інформації про ратушу є багато, а нам треба розповісти основне. Наприклад, ми зібрали матеріалу на три сторінки формату А4, а за вимогами має бути одна. Доводиться скорочувати. Також ми стикнулися з проблемою, коли факти подаються сухо, в хронологічному порядку. Ми ж хочемо зробити текст цікавим, щоб він легко запам’ятовувався. Коли ж починаємо витягувати цікавинки, виникають труднощі з перекладом».
Перекладають тексти на іноземні мови самі ж гімназисти. Щоправда, залучають і вчителів, які перевіряють переклади на помилки. Начитувати інформацію також будуть фахівці, бо важливо, аби на записах була правильна вимова.
Загалом у планах гімназистів – встановити дванадцять аудіогідів. Окрім вокзалу та ратуші, електронні пристрої будуть на колегіаті, на будівлі медуніверситету та морфологічному корпусі, на катедрі й «голубій церкві», на пасажі Гартенбергів, а також на філармонії, драмтеатрі та музеї Небесної Сотні.
Однак, аби проект вдалося завершити, дітям ще треба зібрати гроші. Тільки на деталі для одного аудіогіда треба витратити приблизно 1000 грн. А таких має бути 12. Також потрібні гроші на монтаж, підключення тощо.
«Наразі підтримати проект погодилися батьки наших учнів, тож гроші на перший аудіогід в нас вже є, – каже Альміра Дебрівська. – Далі ми плануємо проводити благодійні ярмарки. Під час різдвяних свят будемо ходити з вертепом, колядувати. Також хотілося б знайти спонсорів. Чим швидше знайдуться гроші, тим краще, адже 7 грудня ми вже маємо презентувати перші напрацювання. Сподіваюся, проект наших гімназистів вартий уваги і наприкінці лютого вони представлять його на підсумковій конференції у Києві».
0 Коментарів - Написати коментар