Управління самоврядного контролю є структурним підрозділом Департаменту комунальних ресурсів. Щомісячно управлінням складається план обстеження земельних ділянок, який формується на основі наданої інформації від управління земельних відносин.
За період з квітня по серпень включно 2016 року, опрацьовано перелік з 250 суб’єктів, по яких закінчилися договори оренди або є невиконаним рішення сесії, з них по 36 - проведено заходи самоврядного контролю.
Також управлінню надана інформація від Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, а саме: перелік платників податків, що декларують плату за об’єкти нерухомості, однак нічого не сплачують за землю. Всього досліджено 68 суб’єктів, 11 з яких було включено в перелік обстежень і по яких вже проведені заходи самоврядного контролю.
Всього за 5 останніх місяців інспекторами управління проведено 92 обстеження, за результатами яких: складено 48 актів обстеження земельних ділянок; направлено 61 клопотання про усунення порушень; підготовлено 23 службові записки з пропозицією припинити заходи з самоврядного контролю.
Внаслідок вжитих заходів 12 землекористувачів вже уклали договори оренди земельної ділянки, що призвело до збільшення надходжень до міського бюджету з орендної плати за землю в сумі 318 774 грн/рік.
Також за результатами вжитих дій з самоврядного контролю за 5 останніх місяців до ЦНАПу звернулося 10 суб’єктів щодо укладання (або поновлення) договорів оренди. Наразі вони перебувають або на етапі виготовлення документації по землі, або на етапі укладання договірних відносин.
В процесі здійснення заходів з самоврядного контролю управлінням було виявлено 5 вільних земельних ділянок загальною площею близько 1 га. По всіх цих земельних ділянках інформація була передана до управління земельних відносин для винесення їх на аукціон.
В процесі заходів з самоврядного контролю управлінням виявлено земельні ділянки, на яких наявні у суб’єктів державні акти на право постійного користування або право власності, однак сплата земельного податку не здійснювалася. Таку інформацію управління надавало податковій інспекції для вжиття заходів із здійснення плати за дані земельні ділянки.
В разі виявлення фактів користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів і несплати коштів за її використання - матеріали виносяться на комісію з визначення та відшкодування збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства. За 5 останніх місяців на розгляд комісії було винесено матеріали по 23 земельних ділянках, по 11-ох ділянках комісія винесла на затвердження акти про визначення збитків на загальну суму 1 774 020 грн.
Також за даний період до Департаменту правової політики передано матеріали ще по 4-х землекористувачах, по яких на даний час тривають судові процеси.
Однак, у м. Івано-Франківську є нежитлові будівлі, де власниками приміщень є велика кількість осіб (понад 30 співвласників). Земля під такими будівлями використовується без документів і сплата в міський бюджет не поступає. В цьому випадку спонукання до укладання договору оренди землі складає певні труднощі, в тому числі і через законодавчу неврегульованість таких правовідносин. На даний момент управлінням виявлено 3 будівлі, де згідно реєстру речових прав на нерухоме майно знаходиться у власності понад 30-х суб’єктів. Це все є торгові центри, що знаходяться в центральній частині міста. Управління наразі напрацьовує механізм дії з таким колом землекористувачів.
Одним з напрямків роботи управління є розгляд звернень від фізичних та юридичних осіб, установ, громадських об’єднань щодо порушення земельного законодавства. За період з квітня по серпень управлінням опрацьовано і надано відповіді на 71 таке звернення.
0 Коментарів - Написати коментар