Замість гаражів будуватимуть автоматизовані парковки

Згідно опублікованих змін до ДБН, з 1 липня у великих містах України замість звичайних та механізованих гаражів зможуть проектувати автоматизовані парковки.

29 березня 2019 року в Інформаційному бюлетені Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №3/2019 опублікована Зміна №2 до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів».

 

Серед іншого, вона унормувала можливість проектувати автоматизовані автостоянки для легкових автомобілів в містах України. Зміна офіційно вступає в дію з 1 липня 2019 року. Про це повідомляє прес-служба Мінрегіону.

 

Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ України Лев Парцхаладзе зазначив, що автоматизовані стоянки для авто – це дійсно ефективна альтернатива звичайним гаражам. По-перше, це заощаджує простір для розміщення таких парковок і на невеликій ділянці землі може розмістити у декілька разів більше машин. По-друге, це економія часу водіїв на парковку, тому що все відбувається автоматично.

 

«Ми, на жаль, лише нещодавно прийшли до цього. І тепер можливість проектування таких парковок нарешті унормована у ДБН. Сподіваюсь, що після вступу в дію цих змін таких автостоянок в Україні значно побільшає, а проблем з нестачею паркомісць у великих містах, особливо в центрі, навпаки стане суттєво менше», – додав Пацхаладзе.

 

Парцхаладзе пояснив, що у чинних на сьогодні ДБН щодо автостоянок унормовано можливість проектування лише звичайних та механізованих гаражів, тобто, таких, де вертикальне переміщення автомобілів здійснюється за допомогою спеціальних підйомників чи механізмів, а горизонтальне, безпосередньо на машиномісце — за участю водія.

 

Принцип роботи автоматизованих гаражів пов’язаний з повною автоматизацією усіх процесів, коли і в’їзд, і виїзд автомобіля на місце для паркування відбувається без участі водія та пасажирів.

 

За словами заступника міністра, проектування таких парковок буде особливо актуальне для районів великих міст із щільною забудовою, де немає достатньо місця для розміщення звичайних автостоянок.