Як у Франківську влада намагається обійти те, що обійти не можна

Чому ДПТ по Макогона є незаконним і хто несе за це відповідальність?

8 липня Івано-Франківська міська рада прийняла рішення дозволити Департаменту архітектури розробку двох детальних планів  територій та затвердила три уже розроблені раніше детальні плани. Серед них - скандальний на сьогодні детальний план території в межах вулиць Крайківського - Макогона - Промислова.

Що ж являє собою детальний план території?

Містобудівна документація має свою ієрархію, вищий рівень якої займає генеральний план населеного пункту, а в нашому випадку - генеральний план міста Івано-Франківська, який завтерджений 17 сесією третього скликання Івано-Франківської міської ради від 03.07.2001р. Генеральний план міста є свого роду контитуцією щодо розвитку міста.

У статті 17 Закону України "Про регулювання  містобудівної діяльності" зазначено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обгрунтування довгострокової стратегії планування та забудови населеного пункту. Генеральний план визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Оскільки генеральний план визначає лише принципові вирішення розвитку,планування, забудови та іншого використання території населеного пункту, то для організації забудови та безпосереднього використання земельних ділянок, на певній території населеного пункту, законодавством передбачений такий вид містобудівної документації як детальний план території.

При чому, відповідно до ст. 19 вищевказаного закону, Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту.

Більш чітко розкриває суть детального плану території пункт 4.1 ДБН Б.1.1 - 14:2012 "Склад та зміст детального плану території", відповідно до якого детальний план розробляється з метою уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району.

Із аналізу вказаних норм вбачається, що детальний план території приймається умежах та у відповідності до генерального плану, та у жодному випадку не може йому суперечити.

Проте, фактично, міська влада шляхом затвердження детальних планів територій "обходить" вимоги генерального плану, змінюючи функціональне призначення територій на вимоги зацікавлених осіб.

Відсутність нового затвердженого генерального плану не дає право порушувати фактично існуючий та затверджений.

Таку практику дуже яскраво демонструє детальний план території в межах вулиць Крайківського - Макогона - Промислова в м. Івано-Франківську.

Відповідно до генерального плану територія по вул. Макогона 23А площею 1,54 га має функціональне призначення - територія складів та баз. В той час, рішенням сесії від 08.07.2016р. затверджений детальний план території в межах вулиць Крайківського - Макогона - Промислова грубо змінює цільове призначення даної земельної ділянки на територію багатокартирної житлової забудови, спотворюючи, таким чином, генеральний план. Так, на земельній ділянці по вул. Макогона, планується будівництво 33 багатоповерхових житлових будинків.

Хто, власне, порушив закон?

Відповідно до положення про Департамент містобудування та архітектури основним завданням департаменту є організація, розроблення та виконання генерального плану забудови міста (який затверджений рішенням Івано-Франківської міської ради від 03.07.2011р.).

Всупереч покладеним на Департамент та його директора - пана Нижника, завдань та обов'язків, завідомо знаючи, вводячи в оману депутатів, виноситься на сесію містобудівна документація, яка в повній мірі не відповідає принциповому вирішенню планування забудови на сесію та його спотворює.

Важливо також зазначити, що розробником, органом погодження даної містобудівної документації та доповідачем на сесії по питаннях детальних планів території на сесії Івано-Франківської міської ради 08.07.2016р. був департамент архітектури та містобудування в особі його директора - Дмитра Нижника.

Очевидно і те, що головний архітектор міста не міг не знати про наявність у місті чинного генерального плану.

Враховуючи вищезазначене, дії Дмитра Нижника, як директора Департаменту архітектури та містобудування, мають ознаки кримінального правопорушення, а саме, внеення до проекту детального плану території, як до офіційного документа, завідомо неправдивих відомостей, що передбачене статею 366 Кримінального кодексу України.