В міськраді розповіли про міст на Пасічну і майбутні плани

Новий міст в Пасічну — проект безпрецедентний для Івано-Франківська. Про це говорили багато років, але лиш два роки тому взялись втілювати в життя.

Проект складається з 3-х етапів будівництва:

• будівництво конструкції моста (РЕАЛІЗУЄТЬСЯ)

• будівництво розв'язки на вул. Надрічній (НА ЕТАПІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕНДЕРУ)

• будівництво дороги на вул. Хіміків (ПЛАНУЄТЬСЯ РОБОТА В 2020 РОЦІ)

 

ПЕРШИЙ ЕТАП. МІСТ.

Проектно-кошторисна документація виготовлена у 2016 році (за актуальними цінами на той час). Генеральний проектант – ТОВ «Львівський будівельний холдинг». У 2017 році відбувся тендер. Заявлена вартість моста (йдеться про перший етап робіт — сам міст без розв'язки та вул. Хіміків) — 206,6 млн. грн. Переможець — «Мостобудівельний загін - 112» - запропонував ціну 120 млн. грн.

 

Про зміни до проекту

З початком будівництва у проект були внесені певні корективи. Які і чому? Забивні палі замінили на буронабивні через глинясті ґрунти. Як наслідок - залізобетонну конструкцію замінили суцільною металевою.

У чому переваги такої конструкції: 

• міст став легшим

• міст став сучаснішим

• довший термін експлуатації (мінімум - 80 років)

• простіше обслуговування

Важливо! Усі рівні безпеки збереглись. Надійність підтверджена експертними звітами. Несучі конструкції ті самі і вага їх така ж.

 

Про вартість робіт

Існує думка: вартість мосту зросла вдвічі і більше. Це - неправда! Конкретно щодо робіт з конструкцією, то станом на сьогодні ціна зросла на 58 млн. грн. і не перевищує заявленої вартості проекту. Чого так: 

• більш як вдвічі зросла вартість металу, а це - основна маса конструкції (у 2016 ПКД стартувало з ціною 34 тис. грн/тонна, сьогодні спецсталь купують за 82 тис. грн/тонна для цього об’єкту; а ринкова ціна металу взагалі зросла майже в 4 рази аж до 120-135 тис. грн/тонна).

• зросла мінімальна зарплата

• зросла вартість енергоносіїв, палива, будівельних матеріалів

Побудувати такий міст за 120 млн. грн. (цінами 2017 року, коли відбувався тендер) — неможливо. Тому подорожчання цілком допустиме. Якщо не буде спостерігатись стрімкого росту ціни на метал, енергоносії, паливо, то кінцева вартість сягне близько 200 млн. грн. Для розв’язки на Надрічній та дороги на Хіміків – буде окремий проект і ціна!

 

Для інформації! Проект реалізують ТІЛЬКИ силами міста. Усе фінансування – з міського бюджету. Звертались до уряду підтримати цей важливий для громади Івано-Франківська проект. На жаль, фінансової допомоги так і не дочекались. 

 

 

Про ширину моста

В мережі побутує міф, що міст завузький. Трохи параметрів на спростування цієї тези:

• ширина мосту - 14 метрів

• проїжджа частина – 9,5 метрів

• дві смуги руху - по 3,75 метри

• дві смуги безпеки – по 1 метру (для позаштатних ситуацій: ДТП, рух спецтранспорту)

• передбачені пішохідні та велодоріжки

Чому міст НЕ МОЖЕ бути ширшим?

• вузька вул. Хіміків - можливий ефект пляшки на мості

• неможливість зробити розв'язку на Надрічній на 4 смуги

 

ДРУГИЙ ЕТАП. РОЗВ'ЯЗКА НА НАДРІЧНІЙ

Проектно-кошторисна документація розв’язки зі сторони вул. Надрічної виготовлена цього року та отримала позитивну експертну оцінку. Кошторисна вартість – 329 млн. грн. ПКД пройшла усі погодження. Якою буде вартість цього етапу робіт, сказати важко, адже ще не відбувся тендер.

 

Важливо! Проект розв’язки та його вартість включає не лише будівництво з’їзду та виїзду на міст. Враховано також організацію дорожнього руху на ділянці від старого мосту на вул. Галицькій і майже до залізничного переїзду.

 

Розв’язка охоплюватиме виключно землі комунальної власності. Чим це вигідно:

• не потрібно викуповувати ділянок – економія коштів

• уникнення зайвої бюрократичної тяганини 

 

У мережі мали місце ідеї альтернативного проекту розв’язки. Однак втілити їх майже неможливо з різних причин:

• вихід розв’язки на приватні землі

• вихід розв’язки на закритий міський цвинтар

• недотримання радіусів розворотів

• недотримання потрібних нахилів

• деякі рішення тягнуть за собою значне подорожчання 

 

ТРЕТІЙ ЕТАП. ДОРОГА НА ХІМІКІВ

Передбачає будівництво дороги та встановлення світлофорного об’єкту. Роботи планують розпочати у 2020 році. Це завершальний етап будівництва моста в Пасічну. А ще – найпростіший і найдешевший!