Спрощена легалізація: як скористатися "будівельною амністією" для будинку або дачі


Побудовані без дозволу приватні житлові і дачні будинки можна легалізувати  за спрощеною процедурою.

 

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, зробити це можна в три кроки.

 

"Є ситуація: у вас оформлена земельна ділянка, але будівлю на ній ви побудували самовільно, без дозволу. На практиці таких випадків безліч. Але в майбутньому ви можете зіткнутися з проблемами, якщо вчасно не подбаєте про легалізацію будівлі. Адже власний будинок у вас є, а законного права власності на нього немає. Що це означає? Такий будинок неможливо, наприклад, продати, передати у спадок або подарувати. Що робити? Необхідно отримати право власності. Але до цього – ввести самовільно побудований будинок в експлуатацію", – написав Парцхаладзе на своїй сторінці в Facebook.

 

Чиновник нагадав, що для цього Мінрегіон спільно з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (ДАБІ) ввів процедуру прийняття в експлуатацію будівель, побудованих без дозволу.

 

"Зараз процедура здійснюється відповідно до наказу Мінрегіону №158 і працює з 31 серпня 2018 року. Її ще називають "будівельна амністія", – уточнив Парцхаладхе.

 

Так, спрощеній легалізації підлягають: індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 кв. м; господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 100 кв. м, побудовані з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року.

 

Що необхідно для спрощеної легалізації:

  1. Отримати техпаспорт на будинок, звернувшись до місцевого Бюро технічної інвентаризації (БТІ) або до сертифікованого приватного експерта (інженера) і уклавши договір з технічного обстеження будівлі. За технічну інвентаризацію відповідальність несе експерт (інженер), який оформляє техпаспорт.
  1. Ввести будинок в експлуатацію – підготувати необхідний пакет документів і звернутися до органу ДАБК за місцезнаходженням будівлі чи до Центру надання адміністративних послуг цього населеного пункту.
  1. Зареєструвати право власності – через нотаріуса або Центр адмінпослуг.

 

Необхідні документи введення будинку в експлуатацію: заяву про прийняття будинку в експлуатацію, 1 екземпляр заповненої декларації про готовність об'єкта до експлуатації, завірена копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідно до цільового призначення, на якій знаходиться будинок, завірена копія техпаспорта ( з відміткою про проведення технічного обстеження).

 

Введення будинку в експлуатацію проводиться безкоштовно протягом 10 робочих днів з дня подачі заяви.

 

Необхідні документи для реєстрації права власності: заяву, паспорт, ідентифікаційний код, документ (квитанція) про оплату арбітражного збору, зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації, документ, що підтверджує право власності/оренди на земельну ділянку, технічний паспорт на будівлю.

 

Сегодня