Новий міст на Пасічну чекає на тендер. Вартість будови – 260 млн грн

Минулого року в Івано-Франківську заклали символічний камінь під будівництво нового моста через Бистрицю-Солотвинську. Він має покращити сполучення між центральною частиною міста та мікрорайоном Пасічна.

Проект вже є, треба лише владнати бюрократичні питання та почати будувати. Міський голова Руслан Марцінків неоднократно говорив про те, що вважає побудову мосту однією з найважливіших цілей своєї каденції, пише Репортер. 

 

Нагадала повінь

Про будівництво ще одного мосту через Бистрицю у Франківську найактивніше заговорили після повені 2008 року. Тоді рятувальники побоювалися, що може статися прорив дамби, і перекрили рух транспорту з обох боків. Мешканці Пасічної ходили мостом пішки, водії шукали обхідні шляхи. І хоча міст відремонтували, про те, що потрібен як мінімум ще один, і якомога скоріше, стало зрозуміло всім.

 

У 2010 році справа нібито зрушилась з місця. Тоді облрада уклала угоду з Кабміном. Хотіли побудувати об’їзну магістраль, невід’ємною частиною якої мав бути новий міст. Такий проект повинен був обійтись у 200 млн грн, 50 % мала профінансувати держава, а 50 % – з місцевих бюджетів.

 

Лише у 2013-му місто, нарешті, взялося за розробку проектно-кош­торисної документації. Як показала оцінка експертів, на будівництво об’їзної та мосту потрібно було витратити щонайменше 650 млн грн. Грошей так і не знайшли, тому будувати й не починали.

 

Минулого року франківський мер Руслан Марцінків заклав символічний камінь під будівництво мосту. Почати роботи планують вже цьогоріч.

 

Конкурс буде міжнародним

Минулого тижня під час оперативної наради у міського голови директор міського управління капітального будівництва (УКБ) Роман Галіпчак повідомив – проект на будівництво моста на Пасічну вже пройшов експертизу.

 

Оскільки новий міст належить до п’ятої категорії складності об’єктів, то він мав пройти три стадії проектування. Перша – ескіз. Робила його компанія «Львівський будівельний холдинг».

 

«У 2016 році управління капітального будівництва підписало угоду з «Львівським будівельним холдингом» на виготовлення проектно-кошторисної документації на стадії техніко-економічного обґрунтування, – розповідає Роман Галіпчак. – 23 грудня ми отримали позитивний звіт експертизи, після чого уклали угоду на виготовлення кошторису».

 

Оскільки вартість проекту становить понад 100 млн грн, то, згідно з законом, хто б не виступав замовником, кошторис має затвердити голова облдержадміністрації. Тому, каже Галіпчак, щойно Олег Гончарук підпише документи, УКБ оголосить тендер на проведення робіт. Передбачається, що він буде міжнародним. Позаяк, на думку міського голови Руслана Марцінківа, в Україні дуже мало організацій, які можуть виконувати роботи таких масштабів.

 

Матеріали дорожчають

Зведення моста теж відбуватиметься у три черги – будівництво розв’язки з боку вулиці Хіміків, шляхопроводи від Надрічної й сам міст. Проекти по розв’язках зараз на експертизі, тож скільки це кош­туватиме, наразі невідомо. А от сам міст обійдеться десь у 260 млн грн, хоч минулого року йшлося про 120-170 млн.

 

«За рік відбулося багато змін, починаючи від підвищення мінімальної зарплати до подорожчання матеріалів та енергоносіїв», – пояснює Роман Галіпчак.

 

Отже, у 206,6 млн грн мають обійтися будівельні роботи, 130 тис грн витратять на устаткування, 52,3 млн – інші витрати. Про точні суми можна буде говорити лише після тендеру.

 

Гроші на будівництво планують взяти з перевиконання міського бюд­жету. Наразі є 50 млн грн, яких, за словами заступника міського голови Миколи Вітенка, має вистачити на півроку. Решту коштів планують закласти в бюджет на наступний рік.

 

Сама ж проектно-кошторисна документація будівництва моста коштувала Франківську 602,9 тис грн, ще 97,6 тис заплатили за експертизу проекту.

 

Натомість нардеп Анатолій Матвієнко ще минулого року запропонував Руслану Марцінківу шукати для побудови мосту інвестора. Мовляв, грошей на це немає ані в державному, ані в місцевому бюд­жетах. Тоді ж Матвієнко зазначив: якщо міст таки збудують, то переїзд через нього треба робити платним, хоча б для вантажівок.

 

А тим часом франківці вже обрали для мосту назву. Для цього на сайті міської ради створили спеціальне голосування. Понад 50 % голосів підтримали назву – «Галицький».