Як приватизувати житло: поради від Мінрегіону


Всі, хто проживає в житлі, що належить до державного житлового фонду, мають право приватизувати його, тобто, отримати у приватну власність.

 

Про це сказав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

 

“Приватизація квартири здійснюється при наявності ордера на неї. Особу, на яку виписано цей документ, називають наймачем, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації”, – ідеться в повідомленні.

 

Об’єкти, які не можна приватизувати:

  • - самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • - квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • - кімнати гуртожитків у військових містечках, ботсадах або заповідниках;
  • - аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження;
  • - повний перелік за посиланням.

 

Безкоштовно можна приватизувати наступну нерухомість:

  • - однокімнатні квартири;
  • - якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • - якщо в житлі прописаний пільговик;
  • - об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці;
  • - Детально за посиланням.

 

Потрібно врахувати площу житла і кількість зареєстрованих осіб. Виходячи з санітарної норми в 21 кв. м на квартиронаймача, відбувається безкоштовна приватизація квартири. Також додається 21 кв. м на кожного учасника і 10 на всю сім’ю. Це говорить про те, що на двох безкоштовно можна приватизувати 52 кв. м житла.

 

Для приватизації необхідно зібрати такі документи:

  • - заяву на приватизацію квартири, жилого приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі (підписи наймача та членів сім’ї засвідчуються керівником підприємства по обслуговуванню житла (ЖЕК); приклад заяви
  • - копії паспорту заявника, та всіх членів його родини (для діти до 14 років – копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним (копії паспортів, сторінки 1,2,3, та всі сторінки з відмітками місця проживання).
  • - копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили.
  • - довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі. Техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія.
  • - копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, засвідчена обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • - документ (довідка), що підтверджує, що ви не брали участь у приватизації, тобто не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • - довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • - копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності).
  • - заява-згода тимчасово відсутніх членів сім’ї наймача на приватизацію.

 

Громадяни, що проживають у гуртожитку, крім вищевказаних документів до заяви додають:

  • - меддовідку про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз;
  • - витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно;
  • - копію договору найму житлового приміщення.

 

За неповнолітніх членів сім’ї наймача рішення щодо приватизації приймають батьки (усиновлювачі) або опікуни. Згоду на участь дітей вони засвідчують своїми підписами у заяві біля прізвища дитини.

 

При подачі документів обов’язково будуть потрібні оригінали для звірення даних. Якщо надання документів для приватизації квартири доручено не власнику, то необхідно отримати нотаріальну довіреність.

 

Куди звернутися:

  • - Звернутися необхідно до відділів приватизації місцевої держадміністрації, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, організацій, установ, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.
  • - Документи можна подати через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  • - Отримати виписку з Держреєстру про право власності на приватизоване житло можна протягом 30 календарних днів після того, як подаються документи.