Франківське МВК хоче узурпувати видачу МБУіО

Руслан Марцінків вніс пропозицію про передачу видачі МБУіО виключно на виконком, хоча МВК ще за місяць до цього прийняв рішення про видачу містобудівних умов та обмежень.

Ще на засіданні міського виконавчого комітету 14 вересня, мер нашого міста подав пропозицію щоб усі містобудівні умови та обмеження проходили через виконком. Команда "Побудовано в Івано-Франківську" вирішила розібратися наскільки взагалі це можливо і законно?

 

Слід зазначити, що така практика у нашому місті уже мала місце. Адже міськвиконком  надавав ряд МБУіО, раніше, своїм рішенням №570 від 02.08.2017р. Серед них, зокрема, документи для скандального будівництва на вул. Коновальця 86, про яке ми вже писали.

 

Цікаво виходить, чи то Руслан Марцінків запізнився з пропозицією, чи то виконавчий комітет (головою якого є мер міста) поспішив. Адже, зі слів Руслана Марцінківа відповідний проект рішення тільки мають приготувати, щоби перейти до даної практики.

 

Подібні рішення суперечать закону, оскільки МБУіО мають видаватися уповноваженим органом містобудування та архітектури, а також затверджуватися головним архітектором. Вище запропонована процедура, може слугувати як засіб додатково тиску членів міського виконавчого комітету на забудівників. Ба, більше того, оскільки місьвиконком - колегіальний орган, то за видачу недостовірних чи незаконних документів ніхто не нестиме відповідальності у такому випадку.

 

Слід також зазначити, що у разі надання МБУіО виконкомом міськради Державна архітектурна будівельна інспекція (ДАБІ) не матиме повноважень на перевірку містобудівних умов і обмежень, виданих міськвиконкомом, адже останній не належить до об'єктів архітектурно-будівельного нагляду, а отже і до юрисдикції ДАБІ. Втім, ДАБІ може визнати будівництва, на які будуть виданні МБУіО виконавчим комітетом, як самочинні, і зупинити їх, оскільки вихідни дані до будівельних робіт - містобудівні умови та обмеження надані органом, який немає на це повноважень.

 

По суті, в нашому місті може виникнути ситуація, коли містобудівельні документи, сумнівної законності, видаватимуться людьми без необхідних фахових знань, освіти, та без будь-якої відповідальності за це. Зокрема, як були надані документи для незаконного будівництва на вул. Коновальця 86.

 

А все вище згадане створює просто чудові умови і велику загрозу для свавілля місцевої влади.

 

З точки зору закону

В вище згаданому рішенні (№570 від 02.08.2017р.) міський виконавчий комітет опирається на наступні Закони України: "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльност", "Про місцеве самоврядування в Україні" та наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України "Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст".

 

З точки зору Законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про місцеве самоврядування в Україні" дійсно визначено, що надання документів, які надають право на виконання будівельних робіт (зокрема містобудівних умов та обмежень) відноситься до компетенції виконавчих органів міської ради. Однак Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" та наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України "Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст" чітко говорить, що містобудівні умови та обмеження видаються відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури.

 

В нашому випадку це департамент архітектури, який є складовою частиною міського виконавчого комітету. Отже виглядає, ніби то зрозуміло, що видача цих документів мала б бути прерогативою департаменту архітектуру, як уповноваженого органу містобудування. Даний департамент і має реалізовувати функцію надання документів, які надають право на виконання будівельних робіт, як частини компетенції виконавчих органів міської ради. 

 

Однак, міська влада, користуючись нечітким визначеним в законах "Про місцеве самоврядування" та "Про регулювання містобудівної діяльності" в частині, того хто ж саме має право видавати необхідні документи, та в порушення закону "Про регулювання містобудівної діяльності" та наказу Мінрегіонрозвитку "Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст" делегую цю функцію неуповноваженному органу, працівники якого не мають компетенції для видачі і затвердження необхідних документів