“Нехай буде на совісті тих людей, які це вирішили знищити”, – Петро Прокопів про сграфіто на дитсадку


Петро Прокопів, художник, автор унікального розпису на дитсадку “Карпатська казка” висловив свою думку про можливе знищення сграфіто.

 

Власну думку щодо ситуації, яка склалася з розписом на дитсадку, митець розповів в інтерв’ю телеканалу “Вежа”.

 

Я думаю, що всім образливо за такі дії. Молодим людям, свідомим містянам цікаво споглядати на настінні малюнки. Це ж елементи нашого старого міста. В кожному зображенні монументу можна прослідкувати цікаві деталі, потім стояти і розглядати довго. Я зробив цю художню роботу і вона хороша. Мені зараз гордість не дозволяє стояти і просити людей, щоб захищали її. Нехай буде на совісті тих людей, які це вирішили знищити. Кажуть: «намалюєш поверх утеплення!». Тобто чиновники не розуміють, що це не так просто. Це не малюнок, а тришарова штукатурка. Я б ніколи не дозволив собі малювати на пінопласті, навіть якщо б голодував. Для митця це дуже образливо. Скільки вже монументів понищили, замалювали. Хіба воно комусь перешкоджає? – каже Петро Прокопів.

 

Петро Прокопів, фото: “Вежа”

 

Митець розповів і про створення унікальної роботи.

 

“Коли я з Петром Боєчком отримав замовлення декоративної композиції на стіні будинку дитячого садочка, ми зрозуміли, що це має бути непогана робота. Виконали ескіз і далі попрямували до замовника погодити задум. Наступним етапом була обласна архітектурна рада. Близько дев’яти осіб переглядали наші ескізи, робили поправки.

 

Потім цю роботу ми презентували на художній раді спілки художників у 1982 році. Там ми затвердили все і нас відправили на республіканську художню раду. Тобто таке масштабне замовлення ми повинні робити з погодження цієї ради. І це вже кінцевий крок у підготовці до виконання монументу. Всі відгуки були дуже позитивні, що додавало нам наснаги”.

 

“Далі вже почалось виготовлення картонів натуральної величини. Це не те, що зараз роблять, раніше все було якісно та точно. Ми намалювали зображення на цьому картоні і почалась робота зі штукатуркою. На такій стіні три шари закладається за один день. Це все дуже технологічно, чимось схоже на фреску. Воно має добре скріпитись і більше аніж за добу ми закінчили одну стіну”.

“Повністю оздоблювальну роботу ми виконали за пів року. Це робили професійні художники, а не практиканти, яких зараз прив’язують чомусь до цього. Насправді, це автентичний продукт. Така праця оцінюється за ескізом, картоном та використаним матеріалом. І це не якесь стихійне явище, а робота, яка пройшла довгий шлях. Зараз деякі інстанції хочуть підтвердження цінності цього монументу. Але це безглуздо! Пікассо давали довідки про оригінальність його робіт? Ідея розпису складається з центральної стіни, де фігурна композиція та бокових стін з зображеними порами року. Для дітей це дуже просте у сприйнятті”, – розповів митець.