Експерти розповіли, як формуються ціни на квартири

Ринок нерухомості в Україні переживає не найкращі часи.

Попит на квартири залишається досить невисоким, а забудовники говорять про те, що незабаром вдарить масове подорожчання.

 

До того ж, навіть у Києві практично завмер продаж вторинного житла. Стабільно активність тримається тільки на ринку оренди квартир, а от купувати житло українці не поспішають, та й самі продавці поступатися в ціні не планують, відзначаючи, що нижче вже нікуди.

 

Хоча ціни на житло і падають, квартири на вторинному ринку нерухомості як і раніше коштують набагато більше, ніж на первинному. Ми вирішили розібратися, в чому ж плюси і мінуси вторинного і первинного житла, і як формуються ціни на квартири.

 

Чесно кажучи, з огляду на кількість недоліків вторинки досить дивно бачити, що саме тут житло коштує набагато дорожче. Як виявилося, справа в тому, що ціни формуються за різними принципами.

 

Так, є якісь базові чинники, наприклад, близькість до метро (якщо мова йде про Київ), хороша інфраструктура, віддаленість від центру, але є і відмінності.

 

Сегодня

 

"На ціноутворення житлової нерухомості впливають різною мірою кілька факторів. Серед основних – це місце розташування на карті міста, якість виконання будівельних робіт, загальний стан квартири, сходової клітки і під'їзду, соціальне оточення, розвиненість інфраструктури, і деякі інші", – коментує Костянтин Олійник , керівник Департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG.

 

Інвестиційна консалтингова група компаній "Проконсул" називає основні чинники, які впливають на ціни.

 

Основними ціноутворюючими факторами на ринку вторинної житлової нерухомості є такі:

  • місце розташування об'єкта;
  • тип будинку ( "сталінка", "хрущовка" і ін.);
  • поверх розташування;
  • площа квартири, кількість кімнат;
  • технічний стан.

 

Основними ціноутворюючими факторами на ринку первинної житлової нерухомості є:

  • клас об'єкта (фактор розташування вже міститься у класі об'єкта);
  • стадія готовності об'єкта;
  • близькість метро і зупинок громадського транспорту;
  • розвиненість соціальної інфраструктури в районі розташування об'єкта (житлового будинку);
  • імідж компанії-забудовника.

 

Але, і це ще не все: прес-секретар корпорації "Укрбуд" пояснює, що будівельним компаніям потрібно швидше "відбити" всі витрати, тому при формуванні цін вони орієнтуються на купівельну спроможність населення.

 

"Річ в тому, що будівельним компаніям для розвитку потрібно якомога швидше відбивати свої витрати, щоб вкладати їх у нові проекти. Вони орієнтуються на купівельну спроможність і формуючи ціну, часто змушені мінімізувати чистий прибуток, щоб швидше реалізувати свій товар. А у продавців на "вторинці" такої проблеми немає. Вони цілком можуть чекати свого покупця кілька років, зберігаючи таку ціну, яка влаштовує в першу чергу продавця. Крім того, вони пропонують квартири в уже готових будинках, в той час як більша частина нового житла продається ще на етапі зведення. В результаті продавці на вторинному ринку конкурують навіть не стільки з новим житлом, скільки з інвестуванням в його будівництво і супутнім елементом ризику", – підсумував Гліб Шемовнев, прес-секретар корпорації "Укрбуд".